Translate

Sivun näyttöjä yhteensä

09/27/2014

Tänään teimme matkaa maalla, vedessä ja ilmassa. Aloitimme kuitenkin päivän tuhdilla aamiaisella Baileys Harborin pääkadun varressa sijaitsevassa Waterfront Dining -ravintolassa. Ilma oli jo aamusta niin aurinkoinen ja lämmin, että nautimme aamupalan ulkoterassilla Michiganjärven maisemia ihaillen.
Tässä mökissä nukumme kaksi Door Countyn yötä

Nuoremman tyttären aamiaispannukakut

Ilma oli koko lauantain erittäin kaunis
Sattumalta syyskuun viimeinen lauantai oli Baileys Harborissa syysfestivaalipäivä. Karnevaalitunnelmaa Baileys Harborin keskustassa nostatti seniorikansalaisten muodostama polkkabändi ja museoautonäyttely. Lisäksi festivaalialueella oli runsaasti myyntikojuja, joissa kaupattiin mm. käsitöitä, taide-esineitä ja tietysti ruokaa.
Polkkabändin haitaristi Baileys Harborin syysfestivaaleilla
Kadotin festivaaleilla hetkeksi muun perheen. Kun löysin heidät sain tietää, että lähdemme seuraavaksi helikopterilennolle. Mummo jänisti viime tipassa ja tyytyi valokuvaamaan maan kamaralla. Me muut nousimme kopteriin ja teimme vajaan kymmenen minuutin kierroksen ihaillen rantamaisemia lintuperspektiivistä. Reitin varrelle sattui yksi majakka, jonka viereen uponnut laivan hylky erottui selvästi kirkkaasta vedestä. Vaimoa hieman jännitti istua avoimen oviaukon vieressä kun kopteri kaartoi melkoisen vinossa jotta saisimme optimaalisen kuvakulman majakkaan.

Helikopterin kyydissä
Kopterilennon ja pienen markkinakojujen kiertelyn jälkeen jatkoimme aivan Door Countyn -niemimaan pohjoiskärkeen Gills Rockiin. Matkalla teimme nopean pysähdyksen Seaquist Orchards Farm Marketiin, josta mukaan tarttui pussi omenoita, pullo omenasiirappia, muutama kookas keksi, tuorepuristettua omenamehua sekä viipale Door Countyn kuulua kirsikkapiirakkaa. Gills Rockista oli noin puolen tunnin lauttamatka Washington -saarelle. Lippupakettiimme kuului lauttamatkan lisäksi Viking Train eli maastoauton perässä vedettävä kahden vaunun yhdistelmä, jolla kiersimme puolitoista tuntia saarta ympäri pysähtyen muutamassa kohteessa hieman jaloittelemaan. Lippupaketin hinta-laatusuhden oli kohdallaan noin parilla kymmenellä eurolla saimme edestakaisen lauttamatkan ja mukiinmenevän kiertoajelun.

Lauttamatkalla näimme valkopäämerikotkan

Washington Islandin norjalaistyylinen Stavkirke

Tuulimylly Washington Islandin maatilamuseossa

Michiganjärven kirkasta vettä Washington Islandin School House Beachilla
Lautan saavuttua takaisin Gills Rockin satamaan ajoimme parikymmentä minuutin taipaleen etelään Sisters Bayn pikkukaupunkiin. Al Johnson's Swedish Restaurant eli Al Johnsonin ruotsalainen ravintola on yksi kaupungin suosituimpia ravintoloita. Lyhyen harkinnan jälkeen koko pöytäseurueemme tilasi ravintolan ilmeisesti suosituimman annoksen - lihapullat perunamuusilla ja puolukkahillolla. Annoksen muusi oli hyvää ja lihapullat kohtuullisia kokonaisuus kuitenkin hieman kärsi liian suolaisesta ruskeasta kastikkeesta. Norjassa rakennetussa hirsirakennuksessa sijainneen ravintolan miljöö kansallispukuihin sonnustautuneine tarjoilijoineen oli kuitenkin, vähintään mielenkiintoinen. Ravintolan yhteydessä toimi myös kaikenlaista pohjoismaista ja pohjoismaihin liittyvää tavaraa myyvä putiikki, josta vaimo löysi itselleen Fazerin Sinisen suklaalevyn.

Paluumatkalla Baileys Harboriin pysähdyimme vielä ihailemaan auringonlaskua Ephraim -kylän rantaan ja teimme autolla lyhyen kierroksen Fish Creekissä, jonne mahdollisesti palaamme vielä huomenna. Iltalenkillä tähdet näkyivät kirkkaammin kuin koskaan aiemmin tänne Wisconsiniin saapumisen jälkeen.
Auringonlasku Door Countyssa

1. Ihania kuvia! Miten tytöt kommentoivat helikopterilentoa?

2. Hieman jännittivät ennen lentoa mutta jälkeenpäin olivat ihan innoissaan. Lisäbonuksena pääsimme kokemaan lentoonlähtövalmistelut,kun kopteri tankattiin juuri ennen meidän lentoa.