Translate

Sivun näyttöjä yhteensä

02/24/2015

Pakkailua ja vakuutuspapereiden täyttöä aamusta. Kun lopulta oltiin saatu auto tyhjäksi tavaroista ja tavarat matkalaukkuihin, oli aika siirtyä Miami Beachille eli rannalle. Matkaahan tästä talolta sinne ei ollut kuin 10 minuutin kävelymatka. Miami Beach ei ole pelkästään ranta vaan se on kokonainen kaupunki Floridassa. Se on saanut maineensa etupäässä rannoistaan, aurinkoisesta säästään ja art deco-alueensa pastellinväreillä koreilevista historiallisista rakennuksistaan. Jätimme art deco-alueen muille ja keskityimme näihin kahteen ensimmäiseen. Päivä olikin hyvin aurinkoinen ja lämmin. Päivän lämpötila oli 28 Celsius astetta ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, siis täydellinen rantakeli. Uimme kaikki, jopa minä, turkoosissa merivedessä ja tyttöjä oli jopa houkuteltava pois sieltä kahden ja puolen tunnin polskimisen jälkeen. Merivesi oli sopivan virkistävää ja kirkasta.
Nuorempi tytär rannalla

Rannalla oli sopivan väljää

Iltapäivällä käytiin kuubalaisella huoltoasemalla syömässä nakkisämpylät ja kuubalaiset voileivät. Oli edullinen ja hyvä paikka, erityisesti voileivät oli herkulliset. Saimme tiedon paikasta asunnon vuokraajalta. Voisi jopa sanoa, että ainakin tämä Airbnb-majoitus toimi paremmin kuin moni hotelli ainakin Miami Beachillä. Saimme tietoa edullisista ravintoloista lähiseudulla ja alueista, jotka muuten jäisivät pimentoon meidän suunnistaessa pelkästään turistien suosimille alueille.
Lounaalla huoltoaseman kahvilassa

Runko säilyi lukossa mutta renkaat lähti

Illasta suunnistimme tapaamaan mieheni perhetuttuja Miamin pohjoispuolelle Fort Lauderdaleen. Pariskunnan isäntä tuli alun perin tutuksi mieheni lapsuudenkodin naapurina reilu kolmekymmentä vuotta sitten. He ovat asuneet Yhdysvalloissa jo reilun parinkymmenen vuoden ajan ja asettunut joitain vuosi sitten Etelä-Floridaan. Menomatkalla tuli tutuksi Miamin iltaruuhka. Noin 50 kilometrin matkaan vierähti puolitoista tuntia. Paluumatka illalla sujuikin sitten huomattavasti joutuisammin. Perillä saimme nauttia emännän valmistamasta maistuvasta pinaattipiirakasta ja salaatista. Fort Lauderdale vaikutti oikein viehättävältä paikalta kaupunkikuvaa leimaavine kanavaverkostoineen.
Matkalla Fort Lauderdaleen

Huomenna odottaa aikainen herätys, kun aloitamme monivaiheisen kotimatkamme kohti Suomea

1. Tervetuloa Suomeen ja turvallista matkaa! Pian nähdään <3
    t. Elina

1. Kiitos! Vielä kaksi lentoa jäljellä ja tavaroiden siirtoa koneeseen ja sieltä ulos lasten pyöriessä jaloissa. Perheellä lentäminen tämän tavaramäärän kanssa ei ole herkkua, käy työstä.

2. Pari mummua ja pappa sekä kaks autoo ja peräkärry vastassa Helsingissä. Oliko se suora lento vai mikä on viimenen vaihtokaupunki, että osaa seurata saapuvat lentoja. Sirpa mummu

1. Ei ole suora vaan vaihdetaan New Yorkissa JFK:llä, pitää tarkistaa tiedot ja laittaa sähköpostiin teille. Ollilla taitaa olla tarkat tiedot lennosta.

3. Tervetuloa takaisin tänne päin, ja terveisiä termisen kevään Helsingistä! - Ville -

1. Oli jo aika isku vasten kasvoja, kun matkustettiin ruuhkassa räntäsateessa Chigagossa. Alkaa jo ymmärtää ihmisiä, jotka hakeutuu palmujen läheisyyteen Floridaan. =) Itsekin olisi viihtynyt vielä muutaman päivän. On kuitenkin mukava jo tulla takaisin ja nähdä sukulaisia muutenkin kuin tietokoneen ruudun välityksellä.