Translate

Sivun näyttöjä yhteensä

10/13/2014

Tänään logistiikka toimi paremmin kuin eilen. Söimme aamupalat hotellissa ja matkustimme ympyrälinjabussillamme metroasemalle, josta sitten Chigagon keskustaa kohti. Alkuun suunnitelmissa oli mennä aamusta Shedd Aquariumiin eli paikalliseen akvaarioon, koska iltapäiväksi oli luvattu hieman huonompaa säätä. No sää tosiaan oli jo heti aamusta hieman pilvisempi ja pilvet laskeutuivatkin niin alas, että pilvenpiirtäjien huiput hävisivät näkyvistä. Metromatkalla lukemista lehtisistä huomasimme, että tänään on Kolumbus-päivä ja suurimmalle osalle Illinoisin osavaltion ihmisistä kysessä oli vapaapäivä. Kaikki ei siis mennyt aivan suunnitelmiemme mukaan, päätimme jäädä keskustaan katsomaan Kolumbuksen päivän paraatia. Alkuun hieman ihmettelimme, missä ihmeessä kyseinen tapahtuma järjestetään, mutta tuijottamalla pikkuruutujamme löysimme nettisivut ja tiedot tapahtumasta. Päivän teemana oli juhlia Kolumbusta ja italia-amerikkalaiskulttuuria. Paraati kesti ja kesti, näimme monta marssiorkesteria, Giggolo Johnnyn, sodanveteraaneja ja pikku Fiatteja.

Perhe vilkuttelemassa paraatille.
Välissä oli pakko käydä syömässä läheisessä mäkkärissä, koska näytti, että muuten akvaariomme jää kokonaan väliin myös tänään. Koska sää oli sateinen ja myös kolea, päätimme että ehkäpä on parempi siirtyä akvaarion lämpöön ennemmin kuin värjöitellä sateessa. Koska myös tänään liikenteessä oli hieman erikoisjärjestelyjä, jouduimme hieman miettimään, mistä pääsemme parhaiten bussilla museoalueelle. No lopulta pääsimme taas jonottamaan tunniksi. (Tosin mieheni, isäni ja tytöt päättivät lähteä täksi ajaksi toisen museon kahvilaan viettämään aikaa.) Päätimme lopulta, että meille saa riittää ihan perusnäyttely, emmekä lähde kiireessä kiertämään delfiini- ja haiosastoja. Jopa tässä perusnäyttelyssä oli meille ihan tarpeeksi nähtävää. Tosin täytyy sanoa, kun on käynyt Pekingin ja HongKongin akvaariot, osoittautui tämä kyseinen Shedd Aquarium pieneksi pettymykseksi. Paikka oli todella täynnä ihmisiä, osat altaista likaisia  ja niiden näkyvyys oli huono lisäksi hinnat paikassa oli korkeita. Toisaalta tämä itse rakennus oli historiallinen ja kaunis.
Jonotusta akvaariolle edessä.

Tetroja akvaariossa.
Meritähtiä.
Merihevosia.
Akvaarion jälkeen lähdimme täyteen ahdetussa bussissa matkaamaan kohti hotellia. Söimme illallisemme viereisessä Rosemontin Gibsons Steakhousessa eli Gibsonin pihvitalossa. Palvelu oli erinomaista ja saimme ruokailumme aikana jopa Stephen Morrisilta sekä Jared Brownilta kortit, joihin voimme ottaa yhteyttä, jos meillä on jotain kysyttävää taikka huomautettavaa ruuasta tai ravintolan palvelusta. Ruoka ravintolassa oli ihan ok, mutta kuten sanottua parempiakin pihviä on tullut elämäni aikana syötyä. Ravintola oli kuitenkin aivan täynnä, vaikka oli maanantaipäivä, joten ehkä paikassa oli jotain erikoista.
Härän sisäfilepihvi kastikkeella.
Tytöt, mieheni ja mummo kävivät vielä iltauinnilla, jonka jälkeen oli tarkoitus saada tytöt nukkumaan. Mutta ehkäpä tämä hieman ylikierroksilla käyntiä oli havaittavissa illasta.